Wednesday, December 30, 2009

Twin Cute Kitten Pictures

Young twin kitten in the big box waiting for their mother

young twin cute kitten

twin kitten waiting for mother

The twin kitten is owned by one of my young sister and placed in the empty box in the kitchen. I am certified her as one of the cat lover.

Tuesday, December 29, 2009

Nova espécie de Nannostomus

Uma nova espécie de Nannostomus é descrita do Peru. A mesma foi descrita pelo ictiólogo Axel Zarske como Nannostomus rubrocaudatus. 
A nova espécie é relacionada com N. mortenthaleri e N. marginatus. Sua coloração em vida é extremamente diferente dessas espécies. A nova espécie possui dimorfismo sexual claramente desenvovidos em sua nadadeira anal, igualmente encontrado em N. mortenthaleri e em apenas um população de N. marginatus com coloração diferente do Rio Negro


Nannostomus rubrocaudatus sp. n.

Distribuição: Encontrado em  Saramirisa, departamento de Loreto, Peru. Uma pequena vila no rio Maranõn, entre os deltas dos rios Morona e rio Santiago.


Nannostomus mortenthaleri

Etimologia: Designado de acordo com a coloração dos machos. Do latim Rubro = vermelho e cauda = cauda

Nannostomus marginatus - Pop. Rio Negro


Para saber mais:
Zarske, A. Nannostomus rubrocaudatus sp. n. – ein neuer Ziersalmler aus Peru (Teleostei: Characiformes: Lebiasinidae) Vertebrate Zoology 59, pp. 11–23, 2009.


Adaptado e traduzido por Ricardo Britzke © Copyright 2009 ©

Monday, December 28, 2009

Coprofagia


Coprofagia (ingestão de fezes)

A coprofagia ou a ingestão de fezes próprias ou de outros animais é uma infeliz tendência que alguns cães tem, e é uma queixa bastante comum dos donos em clínicas veterinárias. Para os filhotes muito jovens,este comportamento é normal, mesmo sendo indesejável na perspectiva do dono.
Os filhotes geralmente comem as fezes dos cães mais velhos e dos companheiros de ninhada como forma de explorar o meio ambiente.

Embora haja controvérsia, alguns pesquisadores também explicam a ingestão de fezes como uma forma de estabelecer a microflora intestinal.
Este comportamento ocorre mais freqüentemente em filhotes confinados, que vivem em ambientes relativamente estéreis e não fazem exercícios suficientes ao ar livre.

Geralmente o cão é punido pelos donos por ter feito suas necessidades em local impróprio. Esta punição, quase sempre não ocorre no ato, e sim algum tempo depois do fato.

Como o animal não foi punido no momento adequado, isso o levará a defecar cada vez mais na ausência dos donos e, posteriormente sumir com a prova do "crime", ou seja, comer suas fezes. Outra causa é o fortalecimento das atitudes do cão por parte de seus donos. Ao descobrirem que o animal come seus excrementos, os donos correm para interrompê-lo, gerando uma competição entre ambos. Com isso, o cão ingere suas fezes para ter a certeza de que seus excrementos não serão retirados dele. Deve-se ignorar as defecações inoportunas e não colocar o focinho do cão em seus excrementos como castigo, pois apesar de causar repugnância para as pessoas, para o cão isso não ocorre.

Sobretudo procure não limpar as fezes na presença do animal, pois o ato de se abaixar muitas vezes é entendido como um convite para brincar.

O castigo para os cães que ingerem fezes é inegavelmente inútil já que o comportamento é auto compensador. Um aparente sucesso obtido com o castigo apresenta várias falhas, aumentando as probabilidades de repetição do comportamento. O tratamento mais eficaz, é impedir o acesso às fezes, já que a coprofagia aparece mais freqüentemente em locais em que há falta de higiene.

Outra técnica que pode ser tentada é a aversão ao gosto. A aversão ao gosto é útil para eliminar vários comportamentos relacionados com o paladar. Use uma substância de gosto desagradável como a pimenta, vinagre, por exemplo. Deixe o filhote cheirar bem a substância e coloque-a imediatamente em sua boca para que sinta o gosto desagradável. Isto ensina a associar um odor particular à um gosto bastante desagradável. Sempre que as fezes ou outros objetos forem revestidos com a substância desagradável, o cão se sentirá inibido na hora de ingeri-la devido à má experiência anterior que o filhote teve.
Para que esta técnica tenha resultado, é necessário que o animail tenha provado o objeto com o gosto ruim anteriormente, do contrário de nada adiantará aplicar este artiício.

Normalmente o comportamento de ingerir fezes desaparece por volta dos três ou quatro meses de idade.
Se persistir, a causa precisa ser descoberta vários fatores podem levar um cão a comer fezes como por exemplo: as verminoses, as deficiências nutricionais, a dificuldade em digerir completamente os alimentos, pois odores alimentares podem ainda estar presentes nas fezes incentivando o cão a ingeri-las. Também tem-se mencionado como causa da ingestão de fezes a adição de substâncias aromáticas aos alimentos industrializados para cães visando aumentar a apetência. Estas substâncias podem chegar à matéria fecal sem serem digeridas incitando os animais a comer seus excrementos.


Para aqueles cães que têm o hábito de ingerir fezes de gatos, a explicação está no fato de que as fezes dos gatos possuem alta concentração de proteínas. O método mais fácil e eficaz de cessar este problema é colocar a caixa de areia dos gatos em local inacessível ao cãozinho. Também neste caso a punição para este comportamento não é compreendida pelo filhote.

A ingestão de grama é outro dos problemas de alimentação sobre o qual os donos perguntam aos veterinários, principalmente porque depois de ingeri-la eles vomitam. É importante lembrar que os carnívoros consomem naturalmente matéria vegetal na sua dieta normal. Os carnívoros selvagens como os lobos por exemplo, a obtêm do trato digestivo dos herbívoros que caçam no meio ambiente em que vivem, como os veados, coelhos, preás etc.
Já os gatos a obtêm dos ratos e camundongos. Um detalhe sobre esta vegetação ingerida pelos carnívoros proveniente dos herbívoros caçados é que estes vegetais já estão parcialmente digeridos. O cão doméstico praticamente já não tem mais esta oportunidade para caçar e deve depender dos humanos para obter seu alimento.

Quando a matéria vegetal é insuficiente o cão procura comer plantas tenras para suprir suas necessidades e, como falta aos carnívoros em geral as enzimas digestivas presentes nos herbívoros, a matéria vegetal irá irritar o estômago causando vômito. Neste caso, uma dieta com uma boa ração balanceada ou um pouco de vegetais cozidos adicionados ao alimento do filhote ajudará a cessar o problema dos vômitos.


No caso da ingestão de fezes de cavalos e bovinos, a causa está mais relacionado com a necessidade de ingestão da matéria vegetal do que com a coprofagia. Estas fezes contêm bastante fibras digeridas, o que as torna uma boa fonte vegetal para o filhote. Também neste caso a adição de vegetais na dieta ou a utilização de ração balanceada pode cessar completamente o problema.


Fonte: www.overdogs.com

Sunday, December 27, 2009

Pet Quotes

"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went." Will Rogers

"The average dog is a nicer person than the average person." Andy Rooney

"If you pick up a starving dog and make him prosperous, he will not bite you; that is the principal difference between a dog and a man." Mark Twain

"There is no psychiatrist in the world like a puppy licking your face." Ben Williams

"Don't accept your dog's admiration as conclusive evidence that you are wonderful." Ann Landers

Long Tail Tabby Cat Pictures

The grey male Tabby cat pictures

long tail tabby cat picture

grey tabby cat with long tail

The pictures of male tabby cat which has long tail were taken just outside my young sister home backyard. It was taken during my vacation in Sabah, Malaysia... My young sister call it Sabah Tabby cat bah!

Saturday, December 26, 2009

Shih Tzu Fotos do Natal!

Madonna
Megan
Daphnne

Elas adoraram o Natal, ganharam presentes e muito mimo de Todos!!!
Só faltou a Vanilla... Está "namorando".
Semana que vem buscamos a nossa menina!!!

Notícias

Aquário de São Paulo tem o primeiro peixe-boi exibido em aquário no mundo.


Tapajós, um peixe-boi amazônico, veio de Manaus (AM) para ser uma das atrações do Aquário de São Paulo. Será o primeiro exemplar da espécie a ser exibido ao público no mundo.
Apesar das medidas generosas, 113 kg e 2,05 m, o macho de nove anos é dócil e extremamente curioso. Ele deverá ficar em Sampa por pelo menos cinco anos. Tapajós vai viver em um tanque especialmente projetado para ele --com capacidade para 1 milhão de litros-do aquário gigante, localizado no Ipiranga, zona sul.

Lá, dividirá o lar com peixes amazônicos, como pirarucu, bagre, jaú e tambaqui. "Tapajós está em processo de adaptação", diz a bióloga-chefe, Laura Ippolito Moura, 35. "Tudo está indo bem. Ele se alimentou já no primeiro dia após a viagem." O peixe-boi está recebendo muitos mimos. Como não é fã de carne, ganha 10 kg de verdura por dia, entre elas escarola, alface e couve. Quando alguém entra no aquário, o animal se aproxima para tocar na mão da pessoa. É o sinal para ganhar uma coçadinha nas costas. 



Laura explica que essa interatividade com o animal é importante para saber se ele está com algum problema. "Assim que for condicionado, virá sempre ao nosso encontro quando entrarmos no tanque. Caso não venha, saberemos que alguma coisa está errada."
Juntar o bicho ao grupo de 2.500 peixes do aquário foi uma verdadeira façanha. Contou com o apoio do Inpa (Instituto Nacional de Pesquisas da Amazônia) e da Ampa (Associação Amigos do Peixe-Boi). Foram cerca de seis horas de viagem da capital do Amazonas até o Ipiranga, feitas em um avião climatizado e com o suporte da polícia ambiental, com direito a escolta pelas ruas paulistanas.
Durante o trajeto, Tapajós ficou em uma caixa de 2,30 m de comprimento, 1,30 m de largura e 0,80 m de altura com toalhas molhadas sobre seu corpo. "Trouxemos ele para mostrar à população do Sudeste o quanto é importante a preservação da floresta amazônica", explica Laura. "Quando as pessoas veem o bicho, entendem mais essa questão."
Tapajós foi encontrado no rio que deu origem ao seu nome, no Pará, em fevereiro de 2001.
Recém-nascido, fatalmente morreria caso não fosse alimentado. Pescadores alertaram os pesquisadores do Inpa, que imediatamente o levaram para o Laboratório de Mamíferos Aquáticos do instituto. Por sorte, foi adotado por uma fêmea - chamada Boo - que estava lactante.
Se sua adaptação à cidade der certo, ele deverá ganhar um companheiro até o final deste ano. Matupá, outro macho, é o mais cotado para embarcar rumo a São Paulo e dividir o tanque com Tapajós.


 Peixe-boi da Amazônia (Trichechus inunguis)

O Trichechus inunguis é o maior mamífero aquático de água doce do mundo, é exclusivamente herbívoro - se alimenta de plantas aquáticas e semi-aquáticas. Possuem coloração cinza-escuro, ausência de unhas nas nadadeiras peitorais, e podem apresentar manchas brancas na região ventral, essas manchas inclusive servem como uma espécie de “impressão digital” de cada animal. Para a exploração de sua carne, couro e gordura, a mais de 300 anos estes animais são caçados impiedosamente!!!! Apesar da proibição legal esses animais ainda são muito explorados para consumo e comercialização das populações ribeirinhas. A morte desses animais se dá de forma cruel, através de arpões, pauladas e até da introdução de “rolhas” de madeira, levando-o à morte por asfixia. Isso torna essa espécie UMA DAS MAIS AMEAÇADAS DE EXTINÇÃO NO BRASIL.



Diversos institutos e organizações, como o INPA (Instituto Nacional de Pesquisas da Amazônia) e a AMPA (Associação Amigos do Peixe-boi da Amazônia) trabalham pesado acerca da conservação desses animais, utilizando como ferramenta à educação ambiental, principalmente através da conscientização das comunidades ribeirinhas para que não haja mais exploração do peixe-boi.

Fonte:

Wednesday, December 23, 2009

Polluting pets: the devastating impact of man's best friend

The following article discusses the carbon footprint of pets...though the way it is written is someone disturbing and has pet owners, no surprisingly, up in arms....here is the article....
by Isabelle Toussaint and Jurgen Hecker Isabelle Toussaint And Jurgen Hecker – Sun Dec 20, 3:23 pm ET
PARIS (AFP) – Man's best friend could be one of the environment's worst enemies, according to a new study which says the carbon pawprint of a pet dog is more than double that of a gas-guzzling sports utility vehicle.

But the revelation in the book "Time to Eat the Dog: The Real Guide to Sustainable Living" by New Zealanders Robert and Brenda Vale has angered pet owners who feel they are being singled out as troublemakers.

The Vales, specialists in sustainable living at Victoria University of Wellington, analysed popular brands of pet food and calculated that a medium-sized dog eats around 164 kilos (360 pounds) of meat and 95 kilos of cereal a year.

Combine the land required to generate its food and a "medium" sized dog has an annual footprint of 0.84 hectares (2.07 acres) -- around twice the 0.41 hectares required by a 4x4 driving 10,000 kilometres (6,200 miles) a year, including energy to build the car.

To confirm the results, the New Scientist magazine asked John Barrett at the Stockholm Environment Institute in York, Britain, to calculate eco-pawprints based on his own data. The results were essentially the same.

"Owning a dog really is quite an extravagance, mainly because of the carbon footprint of meat," Barrett said.

Other animals aren't much better for the environment, the Vales say.

Cats have an eco-footprint of about 0.15 hectares, slightly less than driving a Volkswagen Golf for a year, while two hamsters equates to a plasma television and even the humble goldfish burns energy equivalent to two mobile telephones.

But Reha Huttin, president of France's 30 Million Friends animal rights foundation says the human impact of eliminating pets would be equally devastating.

"Pets are anti-depressants, they help us cope with stress, they are good for the elderly," Huttin told AFP.

"Everyone should work out their own environmental impact. I should be allowed to say that I walk instead of using my car and that I don't eat meat, so why shouldn't I be allowed to have a little cat to alleviate my loneliness?"

Sylvie Comont, proud owner of seven cats and two dogs -- the environmental equivalent of a small fleet of cars -- says defiantly, "Our animals give us so much that I don't feel like a polluter at all.

"I think the love we have for our animals and what they contribute to our lives outweighs the environmental considerations.

"I don't want a life without animals," she told AFP.

And pets' environmental impact is not limited to their carbon footprint, as cats and dogs devastate wildlife, spread disease and pollute waterways, the Vales say.

With a total 7.7 million cats in Britain, more than 188 million wild animals are hunted, killed and eaten by feline predators per year, or an average 25 birds, mammals and frogs per cat, according to figures in the New Scientist.

Likewise, dogs decrease biodiversity in areas they are walked, while their faeces cause high bacterial levels in rivers and streams, making the water unsafe to drink, starving waterways of oxygen and killing aquatic life.

And cat poo can be even more toxic than doggy doo -- owners who flush their litter down the toilet ultimately infect sea otters and other animals with toxoplasma gondii, which causes a killer brain disease.

But despite the apocalyptic visions of domesticated animals' environmental impact, solutions exist, including reducing pets' protein-rich meat intake.

"If pussy is scoffing 'Fancy Feast' -- or some other food made from choice cuts of meat -- then the relative impact is likely to be high," said Robert Vale.

"If, on the other hand, the cat is fed on fish heads and other leftovers from the fishmonger, the impact will be lower."

Other potential positive steps include avoiding walking your dog in wildlife-rich areas and keeping your cat indoors at night when it has a particular thirst for other, smaller animals' blood.

As with buying a car, humans are also encouraged to take the environmental impact of their future possession/companion into account.

But the best way of compensating for that paw or clawprint is to make sure your animal is dual purpose, the Vales urge. Get a hen, which offsets its impact by laying edible eggs, or a rabbit, prepared to make the ultimate environmental sacrifice by ending up on the dinner table.

"Rabbits are good, provided you eat them," said Robert Vale.

Tuesday, December 22, 2009

The Shelter Pet Project

The Shelter Pet Project (SPP), is a public service announcement (PSA) campaign aimed at increasing the rate of shelter pet adoption in the US by dispelling myths about these lovable animals. They're looking to give shelter pets an image makeover, letting the 17 million people who plan on getting a companion animal this year know that shelters should be the first and best place to find them. This new campaign, sponsored by The Humane Society of the United States, Maddie's Fund, and the Ad Council, is funny and lighthearted. Check out the talking dog PSA here:http://www.youtube.com/watch?v=2SKerU-PkbA

Sunday, December 20, 2009

What is Your Pet's Breed?

Many times, adopted dogs are found in various places, and the true breed of those dogs is a mystery. Mars Veterinary ™ recently came out with a new do-it-yourself doggie DNA test that can detect your dog’s breed inexpensively and conveniently. With a simple swab of the cheek, Wisdom Panel Insight can determine the ancestry of a mixed-breed dog by testing for more than 170 breeds (which is the largest database on the market!). Within just three short weeks, owners can download an official Ancestry Report that reveals the dog’s genetic background.

Surprisingly, a dog’s ancestry can influence he/she in many ways. For example, physical traits and behaviors such as digging and barking all come from the various breeds in a dog’s family. Once an owner understands a dog’s natural tendencies, the possibilities for training, exercise and nutrition programs are tailored to meet the dog’s needs.

Check out www.wisdompanel.com

We at the Pet Haven haven't tried it out, but if anyone does, let me know what you think.

Wednesday, December 16, 2009

Shih Tzu Clipe De Natal!

As Nossa Meninas Prepararam uma dançinha de natal para vocês! rsrs


Monday, December 14, 2009

Madonna Mon Amour - Mais Uma Jovem Campeã!

Madonna Mon Amour Fecha título de Jovem Campeã com 3 CCJ´S Conquistados na expo anterior em Joinville e em Joinville novamente ela conquista mais 3 CCJ´S Ganhando 6 pistas no total ! E tb conquistou o 4º Melhor cão de Santa Catarina.
Agrademos à todos que torceram por ela!




Pet Photo Contest

For the month of December, mambosprouts has teamed up with Wellness
Natural Food for Pets and launched a pet photo contest with the goal of raising $1000 for an animal related charity this holiday season. It might be worth checking out, as wellness is one of the beset premium foods out there.

Thesite www.mambosprouts.com/wellness-contest

Sunday, December 13, 2009

Help for the SPCA

Hi, all you animal lovers!
This is pretty simple... Please ask ten friends to each ask a further ten today!
The Animal Rescue Site is having trouble getting enough people to click on it daily so they can meet their quota of getting FREE FOOD donated every day to abused and neglected animals. It takes less than a minute (about 15 seconds) to go to their site and click on the purple box 'fund food for animals for free'. This doesn't cost you a thing.
Their corporate sponsors/advertisers use the number of daily visits to donate food to abandoned/neglected animals in exchange for advertising.
Here's the web site! Please pass it along to people you know.

The Animal Rescue site

Friday, December 11, 2009

Video Sobre a Origem do Shih tzu




Video sobre a origem do Shih tzu.




This breed is more closely related to the wolf than any other breeds. Whether a star in the ring or at home, the Shih Tzu is one of the oldest breeds of dog.




Lindos, lindos, lindos!!!!

Wednesday, December 9, 2009

Holiday Pet Hazards

I'm sure there are a ton of these type of articles across the web, but it never hurts to be reminded of potential issues with pets during this time of year. This is from an article posted on MSN.com.

Decorations, candies, flowers, and plants can cause serious harm to animals. Here, 5 to watch out for.

By Justine Lee, DVM, DACVECC, Prevention

Festive Foods
Baked goods and boxes of chocolate are abundant this time of year, but if ingested, they can result in gastrointestinal upset, heart arrhythmia, and seizure. Certain desserts can be deadly too--especially those containing grapes, raisins, or currants (like fruitcake), which can lead to kidney failure. Refrain from tossing meat scraps and bones to your dog (and ask your houseguests to do the same). It may seem like a treat, but pets just aren't built to digest meat prepared for humans; eating it can lead to pancreatitis. To keep your dog healthy, stick to her normal diet.

Liquid Potpourri
Filling your house with the smell of pine or peppermint may seem inviting, but if you're partial to heating your scented oils in a simmer pot, know that it can cause serious harm to your feline. These oils are toxic to cats, and even a few licks can result in severe chemical burns in the mouth, fever, difficulty breathing, and tremors. Dogs aren't as sensitive, but it's still wise to scent your home with a nontoxic candle kept safely out of pets' reach.

Flowers And Plants
Poinsettias get the bad rap, but the plant you actually need to worry about is the fragrant lily (such as tiger, Asiatic, and Stargazer), which is commonly found in holiday arrangements and is highly toxic to cats. Just one chewed leaf can result in severe, acute kidney failure. Yuletide plants (like holly and mistletoe) can easily be mistaken for food, resulting in gastrointestinal upset and even heart arrhythmia. Silk and plastic arrangements are your safest bets; if you prefer real flowers, however, choose bouquets made of nonirritating choices such as roses, marigolds, orchids, or daisies.

Ornaments And Decorations
If you find your pet chewing on a string of bubble lights, get her to the vet. The dangerous chemical methylene chloride (which bubbles when heated) can cause irritation to her eyes, skin, lungs, and gastrointestinal tract. There's also the risk of broken glass ornaments cutting her paws. So avoid hanging any ornaments at pet level--and try to keep lights and delicate decorations out of reach.

Tinsel
If you own a cat, toss the tinsel--she's likely to mistake it for a chew toy, and eating tinsel can cause severe damage to the intestinal tract. It can get wrapped around the tongue or caught up in the stomach while the rest of it continues to pass through the intestines, which may require expensive abdominal surgery.

If you think your pet may have eaten something toxic, call pet poison animal control immediately. Keep these numbers programmed in your phone:

ASPCA ANIMAL POISON CONTROL CENTER (888) 426-4435, $60 fee per incident; aspca.org/apcc.

PET POISON HELPLINE (800) 213-6680, $35 fee (pay by credit card) per incident; petpoisonhelpline.com.

Justine Lee, DVM, DACVECC, is a veterinary emergency critical-care specialist and the associate director of veterinary services at Pet Poison Helpline. She is the author of the book It's a Cat's World...You Just Live in It.

Tuesday, December 8, 2009

Police Dogs Assist in Arrest

I always enjoy stories of police dogs coming to the rescue to help stop a criminal. The full article can be found HERE, but the dog part is as follows:

Man commits carjacking and police find the car.

Police found the car and the suspect fled the car, and both Cromwell and Middletown police attempted to find him. With the help of a K-9, police tracked the suspect to a garage at a home in Middletown, where he was found hiding beneath a car.

Fazzina refused to leave the garage, but was eventually drawn out by the K-9. He was taken to Middlesex Memorial Hospital for treatment of dog bites, police reports said.

Hopefully that dog received some great treats.

Perfect Petzzz - Shih Tzu

Para quem ainda não conhece , esse ai é o Perfect Petzzz , são pelúcias imitando os cães de verdade! Sim, esse ai é da raça Shih Tzu.
Olha só :

Os filhotes de cães e gatos Perfect Petzzz são tão parecido com uma estimação de verdade que todos irão se surpreender ou se deixar enganar! Estes dorminhocos respiram com sutileza como se fossem de verdade! Há até um ligeiro som de ronco. Eles são muito bem comportados e assim fazem uma aconchegante companhia em qualquer casa, escritório, dormitório ou lar.

No pacote inclui:
Coleira;
Caminha;
Escova para pentear;

Certificado de adoção;
Caixinha para viagens.


Existem de várias raças como beagle, lhasa, labrador, husky, pastor alemão, westie, poodle e etc...
E claro de gatos também de várias raças!
Eu já encontrei em algumas petshops mas de shih tzu sempre tá em falta!!! rsrsrsrs

Na internet tb tem para vender : http://loja.tray.com.br/loja/catalogo.php?loja=107099&IdDep=13&IdCatSel=24
Fica entre R$ 109,00 na internet e nas pets eu vi por R$ 160,00 reias.

Eu achei muito fofo! e assim que encontrarmos de shih tzu iremos comprar!

Beijos e Boa semana!

Friday, December 4, 2009

Inseminação Artificial em Cães ( I.A )


Ela tem várias indicações como: não aceitação do macho pela fêmea ou vice-versa, diferenças de tamanho e peso dos cães, auxiliar quando um dos dois possui algum tipo de dificuldade na monta natural por causa de problemas físicos (p.e. discoespondilite), manejo do canil e diminuição de distâncias geográficas, uma vez que o sêmen resfriado e congelado podem ser transportados.


Primeiramente é necessário que tanto o macho como a fêmea a serem utilizados estejam bem de saúde, não possuindo nenhum sinal nem sintoma de doença infecto-contagiosa ou seja portador de anomalia genética. E que o cruzamento seja desejável em termos de padrão da raça em questão.


Quando estes fatores estão de acordo, deverá ser realizado um exame andrológico no macho para verificar se está tudo normal dentro da esfera reprodutiva.

Um dos ítens deste exame é a análise do sêmen, onde são verificados parâmetros seminais como motilidade, vigor, concentração, pH e morfologia espermáticas.

Uma vez verificada a qualidade mínima para utilização do sêmen, este poderá ser utilizado fresco ou puro, diluído, resfriado ou congelado.


Para a fêmea é necessário que a mesma esteja no momento ideal de ser inseminada, ou seja, seu óocito em condições de ser fertilizado.
Para tal devemos realizar exames que nos auxiliarão em determinar o período no qual isto irá ocorrer ou até mesmo o dia provável.


Estes exames são citologia vaginal e dosagens hormonais (progesterona e hormônio luteinizante).
Uma vez identificando o momento ideal de realizar a inseminação, a mesma poderá ser feita via vaginal ou cirúrgica, dependendo da qualidade do sêmen e do tipo de tecnologia à qual ele foi submetido.


Os resultados são os melhores possíveis, chegando à índices de 90% de prenhez positiva com o nascimento de filhotes lindos e saldáveis. Vale a pena aprender.




Silvia Edelweiss CruscoMédica VeterináriaMestre e Doutora em Reprodução Animal – VRA- FMVZ-USPProfa. das disciplinas de Reprodução, Obstetrícia e Inseminação Artificial das Faculdades de Medicina Veterinária: UNIP Sócia do Centro de Reprodução e Inseminação Artificial em Cães - Reprocanis

Fonte: www.greepet.vet.br

Tuesday, December 1, 2009

Pharaoh Hound Dog

Pharaoh Hound dog puppies
Pharaoh Hound dog puppies

Pharaoh Hound Dog
Pharaoh Hound Dog

Pharaoh Hound
Pharaoh Hound

Belgian Malinois Dog

Belgian Malinois dog
Belgian Malinois dog

Belgian Malinois cute dog
Belgian Malinois cute dog

Belgian Malinois dog and baby dog
Belgian Malinois dog and baby dog

Boston Terrier Dog

Boston Terrier Dog
Boston Terrier Dog

Boston Terrier dog puppies
Boston Terrier dog puppies

Boston Terrier
Boston Terrier

Cat In The Drum

male cat in the drum

cat hide in the drum

white sitting on the boxes in the drum
The male cat is trying to hide himself in the drum full with empty boxes.